Het Rotary D.N.A.

Hou jij van dikke Havana sigaren, dure whisky genietend met vrienden op een Chesterfield? Wil jij lekker met mannen onder elkaar zijn?

Dan zoeken we jou niet!

Wij, Rotary Club Nuenen, zoeken altijd naar enthousiaste, leergierige en betrokken personen (M/V/N) die op een of andere manier verbonden zijn met Nuenen en zich willen inzetten voor het goede doel en zich willen ontwikkelen.

Onze leeftijden zijn tussen de 35 en 65 jaar.

Ben jij inspirerend en maar kun jij andere inspireren en helpen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Het “DNA” van een echte Rotarian verwijst naar de kenmerken, waarden en eigenschappen die vaak worden geassocieerd met leden van Rotary International. Hoewel elk individu uniek is en Rotary een diverse groep mensen aantrekt, zijn er bepaalde gemeenschappelijke eigenschappen en waarden die typisch zijn voor Rotarians:

1. Servicegericht: Rotarians hebben een sterke toewijding aan dienstbaarheid aan de gemeenschap en de wereld. Ze zetten zich in voor het helpen van anderen en het verbeteren van de levensomstandigheden van degenen die hulp nodig hebben.
  2. Ethiek en integriteit: Integriteit en ethische normen zijn fundamentele waarden binnen Rotary. Rotarians streven naar hoge ethische normen in hun persoonlijke en zakelijke leven.
  3. Camaraderie: Rotary moedigt vriendschap en kameraadschap aan. Leden van Rotary Clubs ontwikkelen sterke banden met elkaar en werken samen aan gemeenschapsprojecten en humanitaire initiatieven.
  4. Leiderschap: Rotary biedt mogelijkheden voor leiderschapsontwikkeling. Rotarians worden aangemoedigd om leiderschapsrollen op zich te nemen binnen hun clubs en gemeenschappen.
  5. Internationale betrokkenheid: Rotary heeft een sterke internationale focus en promoot wereldwijde vrede en samenwerking. Rotarians zijn vaak betrokken bij internationale projecten en uitwisselingsprogramma’s.
  6. Toewijding aan de jeugd: Rotary investeert in de toekomst door projecten en beurzen te ondersteunen die gericht zijn op jongeren, zoals onderwijsprogramma’s en jeugduitwisselingen.
  7. Diversiteit: Rotary streeft naar diversiteit en inclusie binnen haar ledenbestand en projecten. Rotarians vertegenwoordigen verschillende beroepen, culturen en achtergronden.

Het DNA van een echte Rotarian weerspiegelt de toewijding aan de kernwaarden van Rotary International, die zijn vastgelegd in de “Vier-Way Test,” een ethische gedragscode die Rotary-leden volgen:

• Is het de waarheid?
  • Is het rechtvaardig voor alle betrokkenen?
  • Bevordert het wederzijdse vriendschap en is het bevorderlijk voor goodwill en vriendschap?
  • Is het wel eerlijk voor iedereen?

Deze eigenschappen en waarden vormen de basis van wat het betekent om een echte Rotarian te zijn en dragen bij aan het succes en de impact van Rotary Clubs over de hele wereld.